• +385 (0)99 418 4182
  • info@intrastat-eu.hr
Korisnik
  • Početna
  • Intrastat Izvještavanje
    • Što je Intrastat?
    • Tko su obveznici Intrastat izvještavanja?
    • Kako vam mi možemo pomoći?
  • O nama
  • Usluge
    • Prijave u Intrastat
    • Prikupljanje podataka
    • Izrada i prijava Intrastat izvještaja
  • Blog
  • Kontakt

Proširenje EU

  • Intrastat izvještavanje
  • Blog
  • Dodatne informacije
  • Proširenje EU

Proširenje EU

26 sij 2024
#Europa #Eurozona #Države EU #Europska Unija #Članstvo u EU #Uvjeti za članstvo u EU #Zahtjev za članstvo u EU #Nove članice EU #Proširenje EU

EU putem procesa proširenja integrira nove članice nakon što ispune niz političkih i gospodarskih uvjeta. U okviru tog procesa potiču se demokratske i gospodarske reforme u zemljama koje žele postati članice EU-a i promiču se veća stabilnost i blagostanje u Europi.

Proširenje je proces za pristupanje država Europskoj uniji nakon što ispune niz političkih i gospodarskih uvjeta.

Svaka europska država koja poštuje demokratske vrijednosti EU-a i predana je njihovu promicanju može podnijeti zahtjev za članstvo u EU-u.

Kriteriji za pristupanje ili Kopenhaški kriteriji (prema sastanku Europskog vijeća u Kopenhagenu 1993. na kojem su definirani) ključni su uvjeti koje sve zemlje kandidatkinje moraju ispuniti kako bi postale države članice EU-a. To su:

  • politički kriteriji: stabilnost institucija kojima se jamče demokracija, vladavina prava, ljudska prava te poštovanje i zaštita manjina
  • gospodarski kriteriji: funkcionalno tržišno gospodarstvo i sposobnost držanja koraka s tržišnim natjecanjem i tržišnim silama
  • administrativni i institucijski kapaciteti za učinkovitu provedbu pravne stečevine EU-a (skup zajedničkih prava) i sposobnost preuzimanja obveza koje proizlaze iz članstva u EU-u.

 

Zemlje kandidatkinje trenutačno su: Moldavija, Gruzija, Turska, Ukrajina i regija zapadnog Balkana; Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju, Srbiju i Kosovo

 

Moldavija

Moldavija je podnijela zahtjev za članstvo u EU-u u ožujku 2022., a status zemlje kandidatkinje dodijeljen joj je u lipnju 2022. U prosincu 2023. čelnici i čelnice EU-a odlučili su otvoriti pregovore o pristupanju.

Moldavija je 3. ožujka 2022. podnijela zahtjev za članstvo u EU-u.

Europska komisija objavila je 17. lipnja 2022. mišljenje o tom zahtjevu za članstvo u EU-u.

Europsko vijeće Moldaviji je 23. lipnja 2022. dodijelilo status zemlje kandidatkinje. Pozvalo je Europsku komisiju da izvijesti Vijeće o ispunjavanju uvjeta navedenih u mišljenju Komisije o tom zahtjevu za članstvo. Vijeće će odlučiti o daljnjim koracima nakon što se u potpunosti ispune svi ti uvjeti.

Europsko vijeće 23. ožujka 2023. ponovno je potvrdilo da će Europska unija nastaviti pružati svu relevantnu potporu Moldaviji radi jačanja njezine otpornosti, sigurnosti, stabilnosti i gospodarstva i radi pomoći toj zemlji na njezinu putu prema pristupanju EU-u. Europsko vijeće pozvalo je Komisiju da predstavi paket potpore prije njegova sljedećeg sastanka.

U studenome 2023. Europska komisija izdala je preporuku o otvaranju pregovora o pristupanju s Moldavijom. U prosincu 2023. čelnici i čelnice EU-a odlučili su otvoriti pregovore o pristupanju s Moldavijom te su pozvali Vijeće da donese pregovarački okvir nakon što se poduzmu relevantni koraci utvrđeni u izvješću Komisije.

Usporedno s procesom proširenja EU i Moldavijom također surađuju na jačanju političkih i gospodarskih odnosa, među ostalim u okviru Istočnog partnerstva. Od 2016. na snazi je sporazum o pridruživanju između EU-a i Moldavije, čije stranke kontinuirano rade na njegovoj provedbi u cilju daljnjeg produbljivanja političkog pridruživanja i gospodarske integracije Moldavije s EU-om.

 

Gruzija

Gruzija je podnijela zahtjev za članstvo u EU-u u ožujku 2022., a status zemlje kandidatkinje dodijeljen joj je u prosincu 2023., pod uvjetom da Gruzija poduzme relevantne korake utvrđene u preporuci Komisije.

Gruzija je 3.ožujka 2022. podnijela zahtjev za članstvo u EU-u.

Europska komisija objavila je 17.lipnja 2022. mišljenje o tom zahtjevu za članstvo u EU-u.

Europsko vijeće 23.lipnja 2022. raspravljalo je o zahtjevu Gruzije za članstvo u EU-u. Europsko vijeće izjavilo je da je spremno Gruziji dodijeliti status zemlje kandidatkinje nakon što se uvaže prioriteti navedeni u mišljenju Komisije o zahtjevu Gruzije za članstvo.

Gruziji je u prosincu 2023. dodijeljen status zemlje kandidatkinje, pod uvjetom da se poduzmu relevantni koraci utvrđeni u preporuci Komisije od 8. studenoga 2023.

Turska

Turska je dobila status zemlje kandidatkinje za članstvo u EU-u u prosincu 1999. EU i Turska započeli su pregovore o pristupanju u listopadu 2005., ali nakon kontinuiranog nazadovanja Turske u pogledu demokracije, vladavine prava i temeljnih prava, ti su pregovori zaustavljeni od lipnja 2018.

Turska je 1987. podnijela zahtjev za pridruživanje tadašnjoj Europskoj ekonomskoj zajednici.

Na sastanku u Helsinkiju u prosincu 1999. Europsko vijeće dodijelilo je Turskoj status zemlje kandidatkinje za članstvo u EU-u.

Na sastanku održanom 16. i 17. prosinca 2004. Europsko vijeće odlučilo je da je Turska dostatno ispunila kriterije za otvaranje pregovora o pristupanju.

Vijeće je 3. listopada 2005. postiglo dogovor o okviru za pregovore s Turskom. Oni su pokrenuti istog dana, na međuvladinoj konferenciji EU-a i Turske.

Vijeće je u veljači 2008. usvojilo revidirano Pristupno partnerstvo s Turskom. Njime se pruža osnova kako bi se Turskoj pomoglo da se pripremi za moguće članstvo u EU-u navođenjem ključnih prioritetnih područja i služi kao mjerilo za praćenje napretka u pogledu reformi.

U lipnju 2018. Vijeće je prvi put napomenulo da se Turska udaljava od EU-a, da su pregovori o pristupanju Turske stoga zapravo zastali te da se ne može razmatrati ni otvaranje ni zatvaranje dodatnih poglavlja.

Prije trenutačnog zastoja u pregovorima o pristupanju EU i Turska održali su 12 takvih sastanaka. Na posljednjem sastanku, održanom 30. lipnja 2016., u okviru konferencije otvoreni su pregovori o poglavlju 33., koje se bavi financijskim i proračunskim odredbama. Vijeće je 2006. zaključilo da osam poglavlja relevantnih za ograničenja Turske u pogledu Cipra neće biti otvoreno i da se daljnja poglavlja neće privremeno zatvoriti dok Turska ne ispuni svoje obveze povezane s Dodatnim protokolom uz Sporazum o pridruživanju između EU-a i Turske („Sporazum iz Ankare”).

U posljednjim zaključcima, usvojenima u prosincu 2023., Vijeće je, među ostalim, ponovno izrazilo ozbiljnu zabrinutost zbog daljnjeg i duboko zabrinjavajućeg nazadovanja u području demokracije, vladavine prava i temeljnih prava.

Sustavni nedostatak neovisnosti i neprimjeren pritisak na pravosuđe i dalje su razlog za ozbiljnu zabrinutost, kao i ograničenja slobode medija i slobode izražavanja. Vijeće je pozvalo Tursku da hitno preokrene te negativne trendove i da vjerodostojno ukloni nedostatke utvrđene u izvješću Komisije, što je i u skladu s međunarodnim obvezama Turske.

Kada je riječ o gospodarskim kriterijima, Vijeće je pozvalo Tursku da provede makroekonomske politike koje su više usmjerene na stabilnost te da odgovori na bojazni u vezi s funkcioniranjem svojeg tržišnog gospodarstva. U tom je pogledu Vijeće također pozvalo Tursku da ispuni svoje obveze i provede carinsku uniju EU-a i Turske kako bi se osigurala njezina učinkovita primjena u svim državama članicama EU-a.

Vijeće je s dubokom zabrinutosti primijetilo da se turska vanjska politika sve više kosi s prioritetima EU-a te istaknulo da očekuje da će Turska kao prioritet poraditi na usklađivanju sa stajalištima u okviru zajedničke vanjske i sigurnosne politike EU-a i njegovim mjerama ograničavanja.

Turska je i dalje zemlja kandidatkinja i ključan partner EU-a u mnogim područjima od zajedničkog interesa, poput migracija, borbe protiv terorizma, javnog zdravlja, klime i regionalnih pitanja. U ožujku 2021. Europsko vijeće izjavilo je da je EU spreman na postupan, proporcionalan i reverzibilan angažman s Turskom u područjima od zajedničkog interesa, na što će se primjenjivati utvrđeni uvjeti.

Stabilno i sigurno okruženje na istočnom Sredozemlju u strateškom je interesu EU-a i on često poziva Tursku da smiri napetosti na tom području, da poštuje suverenitet i teritorijalnu cjelovitost svih država članica EU-a i da na održiv način promiče dobrosusjedske odnose.

EU i Turska još su 1963. sklopili sporazum o pridruživanju, čiji je cilj jačanje gospodarske suradnje i bilateralnih trgovinskih odnosa. Carinska unija EU-a i Turske na snazi je od 1995.

Usporedno s procesom proširenja EU i Moldavija, Gruzija i Turska također surađuju na jačanju političkih i gospodarskih odnosa, među ostalim u okviru Istočnog partnerstva. Od 2016. na snazi je sporazum o pridruživanju između EU-a i Moldavije, čije stranke kontinuirano rade na njegovoj provedbi u cilju daljnjeg produbljivanja političkog pridruživanja i gospodarske integracije Moldavije, Gruzije i Turske s EU-om.

NOVO - INTRASTAT ZA 2024 god.  
  Blog
Dodatne informacije
POVEZNICE
#Intrastat #Robna razmjena #Tarifni brojevi #Carina #Kombinirana nomeklatura #Incoterms #Statistika #Primitak #Otprema #Izvještavanje #Prikupljanje podataka #HS kodovi #Europa #Europska Unija #Intrastat usluge #Usluge izvještavanja #Usluge #Eurostat #Intrastat obrazac #Obveznici intrastat izvještavanja #Intrastat obveznici #Intrastat sustav #Prijava u intrastat #Intrastat izvještaji #Intrastat referent #Intrastat podaci #Kako pojednostaviti obvezu izvještavanja #Prijava izvještaja #Rok za dostavu izvještaja #Intrastat u Hrvatskoj #Rok za dostavu Intrastat #PDV #Međunarodna trgovina #Ministarstvo financija #VIES sustav #Izvoz iz EU #Uvoz u EU #TARIC #Harmonizirani sustav #Profesionalna usluga #HS sustav #Schengensko područje
PRATITE NAS
Find Us On Facebook
TWIITTER
https://twitter.com/Intrastat_HR

POVEZANO

EUROPA Dodatne informacije
Povijest EU-a Dodatne informacije
Hrvatska u EU Dodatne informacije
Pristupanje EU-u Dodatne informacije
POVEZNICE
#Intrastat #Robna razmjena #Tarifni brojevi #Carina #Kombinirana nomeklatura #Incoterms #Statistika #Primitak #Otprema #Izvještavanje #Prikupljanje podataka #HS kodovi #Europa #Europska Unija #Intrastat usluge #Usluge izvještavanja #Usluge #Eurostat #Intrastat obrazac #Obveznici intrastat izvještavanja #Intrastat obveznici #Intrastat sustav #Prijava u intrastat #Intrastat izvještaji #Intrastat referent #Intrastat podaci #Kako pojednostaviti obvezu izvještavanja #Prijava izvještaja #Rok za dostavu izvještaja #Intrastat u Hrvatskoj #Rok za dostavu Intrastat #PDV #Međunarodna trgovina #Ministarstvo financija #VIES sustav #Izvoz iz EU #Uvoz u EU #TARIC #Harmonizirani sustav #Profesionalna usluga #HS sustav #Schengensko područje
PRATITE NAS
Find Us On Facebook
TWIITTER
https://twitter.com/Intrastat_HR
O nama

Dugogodišnje iskustvo u carinskom poslovanju.
Specijalizirani smo za Intrastat izvještaje i bavimo se samo njima.
Individualno pristupamo svakom klijentu. S vama smo od samog početka prijave u sustav, dajemo vam smjernice za dostavljanje informacija i surađujemo s vašim Intrastat referentom.

SAZNAJTE VIŠE

INTRASTAT usluge

Intrastat prijave

Prikupljanje intrastat podataka

Izrada intrastat izvještaja

Prijava intrastat izvještaja

Korisnik

SJEDIŠTE: Koparska 54, 52100 Pula, Hrvatska
URED: Mihelići 2, 52440 Poreč, Hrvatska
TEL:
+385 (0)99 418 4182
EMAIL:
info@intrastat-eu.hr

© Copyright INTRASTAT 2023. All Rights Reserved.

Dizajnerica Izrada web stranica | CMS | Hosting | SEO